Börs & Marknad Ledare Bil Play Podd Di Weekend Di Digital Dagens tidning Jobb
Meny
Start Nyheter

H&M ökade försäljningen 10 procent

  • H&M:s vd Karl-Johan Persson Foto: C-G Flinck

Hennes & Mauritz försäljning steg med 10 procent i februari, jämfört med samma månad året innan då försäljningstillväxten var 15 procent.

Försäljningssiffran är exklusive valutakursförändringar och inklusive moms.

Enligt SME Direkt hade analytikerna i genomsnitt räknat med att den totala försäljningen skulle öka med 11,1 procent.

Månadens försäljning har påverkats positivt om cirka 2 procentenheter som en följd av skottdagen den 29 februari 2016, skriver bolaget.

Under hela det första kvartalet, december-februari, uppgick försäljningen exklusive moms till 43.691 miljoner kronor (40.276). Analytiker hade räknat med 43.919 miljoner kronor, enligt SME Direkt.

Totalt antal butiker per den 28 februari uppgick till 3.970 jämfört med 3.551 vid samma tidpunkt året innan.