Börs & Marknad Ledare Bil Play Podd Di Weekend Di Digital Dagens tidning Jobb
Meny
Start Nyheter

Twitter riskerar tappa annonspengar

Allt fler annonsörer planerar att dra ned på sina annonskostnader på Twitter.

Det skriver Forbes på fredagen.

Enligt en undersökning gjord av RBC Capital med 2.000 annonsörer, planerar 23 procent av de som annonserar på Twitter att öka sin närvaro på plattformen medan 32 procent planerar att minska på sina annonsutgifter.

Twitter kämpar med att utöka sin användarbas, och mikrobloggens månatliga användarantal minskade från 307 miljoner i det tredje kvartalet 2015 till 305 miljoner i det fjärde kvartalet.

En av Twitters nyckelprioriteringar under 2016 är att utveckla dess Periscope-plattform, för att bli ledande inom området live-streamad video. Det saknas dock inte motstånd från exempelvis Facebook. En framgång för Periscope skulle vara en av nycklarna för ökade annonsintäkter i framtiden avslutar Forbes.