Börs & Marknad Ledare Bil Play Podd Di Weekend Di Digital Dagens tidning Jobb
Meny
Start Nyheter

”Roligast att vara vd för Di”

  • GÅR VIDARE. Henrik Stangel lämnar Bonnierkoncernen. Foto: Tor Johnsson

3 frågor till Henrik Stangel, som slutar som försäljningsdirektör på Bonnier News.

Henrik Stangel har varit vd för Dagens industri under tre år, före det var han annonsdirektör på Dagens Nyheter och sedan 2014 var han ansvarig för all annonsförsäljning, inklusive partner- och konferensaffärer, i Bonnier News.

Vad är ditt roligaste minne från dina nio år inom Bonnier?
”Tveklöst mina tre år som vd för Di. Det var enormt roligt och utvecklande.”

Vad är dagstidningarnas största utmaning?
”Att få prenumerationsaffären att fungera även för digitala tjänster. Vi måste öka betalningsviljan hos dem som tar del av vårt digitala innehåll. Medier måste också bli bättre på att personifiera tjänster, det gynnar även annonsörer som då blir mer träffsäkra i sina kampanjer.”

Vad ska du göra nu?
”Det är lite tidigt att säga, men jag ser min styrka i att bygga marknads- och affärsorganisationer. Jag skulle gärna göra det som vd för ett bolag med just dessa utmaningar. I vilken bransch är ännu en öppen fråga.”