Börs & Marknad Ledare Bil Play Podd Di Weekend Di Digital Dagens tidning Jobb
Meny
Start Nyheter

H&M prickar prognosen

  • Karl-Johan Pesson, H&M:s vd. Foto: TT

Hennes & Mauritz försäljning steg med 7 procent i januari, jämfört med samma månad året innan då försäljningstillväxten var 14 procent.

Försäljningssiffran är exklusive valutakursförändringar och inklusive moms.

Enligt SME Direkt hade analytikerna i genomsnitt räknat med att den totala försäljningen skulle öka med 7 procent.

I sin rapport för det fjärde kvartalet uppgav H&M att försäljningen i januari bedömdes öka med just 7 procent.

Januari påverkades av negativa kalendereffekter om cirka2 procentenheter då månaden innehöll en söndag mer än under januari 2015, uppger bolaget.

Totalt antal butiker per den sista januari uppgick till 3.958 jämfört med 3.541 vid samma tidpunkt året innan.