Börstjänster Ledare Play Di Weekend Di Digital Dagens tidning Jobb
Meny
Start Nyheter

Charlotte Perrellis uppträdande värt flera miljoner

  • Foto: Henrik Montgomery/TT

Charlotte Perellis lansering av sin nya singel samband med gästuppträdandet i Melodifestivalen ikväll kommer att vara värt flera miljoner kronor, skriver Aftonbladet.

TV-tiden som den tidigare Eurovision-vinnaren får till sitt förfogande ikväll när hon uppträder med sin nya låt lär i reklamvärdet överstiga mer än två miljoner kronor, enligt John Aleman, tv-chef på mediebyrån Carat.

"Det går ju inte att översätta direkt men detta är Sveriges Super Bowl litegrann, det är det program som tillsammans med Kalle Anka har flest tittare. Jag har svårt att se att man skulle kunna få samma värde i en reklamfilm för två miljoner kronor. Jag vet inte ens om två miljoner räcker", säger John Aleman till Aftonbladet.

På TV4 kostar en reklamfilm på 30 sekunder någonstans mellan 400.000-500.000 kronor. Samtidigt är Perrellis låt på hela fyra minuter vilket alltså utesluter inte en siffra som har potential att mycket väl passera två miljoner kronor. Charlotte Perrellis nya låt är en hyllning till schlagerdivor och en variant av Tysklands mest sålda singel någonsin, Atemlos durch die Nacht.

Tyck till
Tyck till